nieuws

 

Heemstede houdt scores bij op ‘waarstaatjegemeente’

‘Tevreden medewerkers leiden tot tevreden klanten’

De dienstverlening van de gemeente in Heemstede staat op een hoog niveau. Op Waarstaatjegemeente.nl, de webportal van KING die gemeenten met elkaar vergelijkt, had de gemeente Heemstede een score waar ze erg tevreden over waren.

De inwoners van Heemstede waarderen de gemeentelijke inspanningen, zo blijkt. Over de hele linie behaalt de gemeente goede tot zeer goede ‘rapportcijfers’. Voor ‘dienstverlening’ behaalde de gemeente zelfs drie jaar op rij het hoogste cijfer. En dat terwijl Heemstede het jaar daarvoor, in 2006, nog niet uitblonk. Kennelijk is de gemeente erin geslaagd om iets te doen waardoor het oordeel van de inwoners aanzienlijk verbeterd is. Wat is de sleutel voor het succes van Heemstede?

Gemeentesecretaris Willem van den Berg en Marcel Appels, Programmamanager Dienstverlening: ‘Investeren in mensen is de sleutel tot het succes. En dat in dubbel opzicht. Enerzijds zijn er de inwoners als afnemers van gemeentelijke diensten. Anderzijds zijn er de medewerkers van de gemeente. Zij  bepalen het imago van de gemeente en de kwaliteit van de dienstverlening.’ Daarbij sluit Heemstede naadloos aan bij het adagium van de VNG: dienstverlening draait om mensen.

 

Lees hier verder.